Cum să faci networking de afaceri eficient

Evenimentele mari de business networking sunt tradiționale, iar întrebarea adesea nu este dacă ar trebui să participați, ci cum să profitați la maximum de astfel de evenimente atunci când participați. Teoretic, acestea sunt una dintre cele mai bune modalități de a vă dezvolta afacerea. Problema este că probabil că nu obții rezultatele consistente pe care le-ai dori, deoarece succesul tău este direct legat de capacitatea ta de a interacționa cu oameni care caută exact aceleași lucruri ca și tine. Networking poate fi definit ca orice activitate care crește valoarea rețelei tale sau valoarea cu care contribuie la aceasta. Cel mai bun mod de a face acest lucru este de a evita aproape în întregime evenimentele tradiționale de networking. Câteva strategii alternative ar fi: ​​găzduiți-vă propriile întâlniri, oferindu-vă mai mult control; întâlnire dublă – invită un client la un eveniment și cere-i să aducă pe cineva pe care crede că ar trebui să-l cunoști, în timp ce tu faci același lucru; și reconectați-vă cu legăturile latente, cum ar fi foști colegi de facultate sau orice contact dintr-o carieră anterioară.

Evenimentele mari, tradiționale, sunt o instituție onorată de timp. Au fost un element de bază al profesioniștilor aspiranți și de succes pentru atât de mult timp încât majoritatea sfaturilor de networking se concentrează nu pe dacă ar trebui să participați, ci pe cum să profitați la maximum de aceste evenimente atunci când participați. În teorie, acestea sunt una dintre cele mai bune modalități de a vă dezvolta afacerea.

Iată problema: probabil că nu obții rezultatele consistente pe care le cauți. Indiferent de modul în care definiți rețeaua, succesul tău va fi direct legat de capacitatea ta de a interacționa cu oameni care doresc să realizeze multe dintre aceleași lucruri pe care le dorești și tu.

Toată lumea de acolo este concentrată pe propria agendă personală, fie că este vorba despre semnarea unui nou client, crearea de conștientizare pentru afacerea lor sau conectarea cu cineva în speranța de a dezvolta o relație reciproc avantajoasă. Toată lumea joacă un joc diferit, motiv pentru care de obicei nu există câștigători clari.

Prea mulți profesioniști se grăbesc să participe la un alt eveniment de networking, când, în realitate, ar trebui să petreacă acel timp concentrându-se mai mult pe relațiile lor existente.

Definiția mea pentru „rețea” este orice activitate care crește valoarea rețelei tale sau valoarea cu care contribui la aceasta. Cel mai bun mod de a face acest lucru este de a evita aproape în întregime evenimentele tradiționale de rețea. Există modalități mai eficiente și mai eficiente de a-ți petrece timpul. Iată trei dintre strategiile mele preferate:

Găzduirea propriilor evenimente

Găzduirea propriilor întâlniri vă oferă un control aproape complet asupra participanților, a decorului și a rezultatului. Este o modalitate excelentă de a adăuga valoare pentru clienții și conexiunile existente și poate fi, de asemenea, o oportunitate de a întâlni și de a dezvolta relații cu potențiali clienți.

Majoritatea profesioniștilor se luptă să găsească echilibrul potrivit atunci când își alocă timpul între serviciile clienților și dezvoltarea afacerii. Dar, atunci când este făcut corect, le puteți realiza pe ambele găzduind un eveniment grozav de apreciere a clienților.

Scopul principal atunci când planificați un eveniment ar trebui să fie acela de a alege o activitate de care să se bucure clienții existenți. Dacă tu și cei mai buni clienți împărtășiți pasiuni similare, începeți de acolo. Jucă vreunul dintre ei poker sau se bucură de participarea la musicaluri sau la evenimente sportive? Evenimentele mele preferate pe care le găzduiesc sunt degustările de vinuri.

Când vă invitați clienții sau partenerii strategici, indicați că invitația este pentru ei și pentru un oaspete (acesta este cheia). Cereți-i să aducă pe cineva căruia îi place activitatea în care se concentrează evenimentul dvs. Și amintiți-vă că acest eveniment nu este despre a face un argument de vânzare. Este vorba despre construirea pe baza conexiunilor existente și potențial noi. Chiar dacă nu îmi prezint niciodată firma la aceste evenimente, a devenit un lucru obișnuit ca cel puțin 50% dintre oaspeții clienților mei să contacteze pentru a afla mai multe despre firma mea. Cu toate acestea, dacă acest lucru nu se întâmplă (deși pariez că se va întâmpla), evenimentul tău ar trebui să fie considerat un succes.

Chiar dacă nu ajungi să ai un singur client nou, clienții tăi existenți vor fi avut o seară plăcută, vor fi cunoscut niște oameni noi interesanți și vor fi împărtășit experiența cu persoana pe care au invitat-o ​​- totul datorită ție.

Întâlnire dublă

Double dating, în sensul de networking profesional, este ca unul dintre evenimentele de mai sus, dar la scară mai mică. Data viitoare când aveți patru bilete la un eveniment, invitați un client actual, o conexiune sau un partener strategic. Cere-le să aducă pe cineva pe care cred că ar trebui să-l întâlnești și tu faci la fel.

Gândiți-vă la toate modurile în care acest lucru ar putea fi un succes. În cel mai rău caz, îți vei aprofunda relațiile existente. În cel mai bun caz, tu și clientul sau partenerul tău strategic veți avea ocazia să vă conectați cu un client potențial ideal pe care probabil nu l-ați fi întâlnit altfel.

Reconectarea cu conexiunile latente

Această strategie este concepută pentru ca voi să urmăriți profesioniștii din rețeaua voastră cu care nu v-ați conectat de ceva vreme. Persoanele care se încadrează în această categorie sunt: ​​foști colegi de facultate, foști colegi de muncă, foști colaboratori ori clienți sau orice contact dintr-o carieră anterioară (pentru a numi câteva exemple).

După cum a afirmat autorul și profesorul Adam Grant, aceste legături latente pot fi mai valoroase decât relațiile actuale. Probabil că tu și contactele tale actuale sunteți în aceleași cercuri și, din această cauză, probabil cunoașteți o bună parte din aceleași persoane. Cu toate acestea, legăturile tale latente vor avea probabil conexiuni și cunoștințe unice în comparație cu rețeaua ta actuală. Spre deosebire de cei complet străini, legăturile latente sunt mai ușor de conectat într-un mod semnificativ, având în vedere mediul comun.

O modalitate la îndemână de a pune acest lucru în acțiune este prin utilizarea datelor din CRM sau LinkedIn. Sortați după cele mai vechi conexiuni sau după data ultimului schimb de e-mail. Aici este necesară documentarea minimă pentru a vă asigura că persoanele cu care vă reconectați se află în prezent într-o situație relevantă pentru a dumneavoastră.

Începeți prin a trimite un e-mail rapid în care îi întrebați cum sunt și menționați ceva specific pe care l-ați avut cândva în comun. Pentru cei care răspund favorabil, invitați-i la un telefon rapid de 15 minute pentru o scurtă reactualizare și reconectare.

Folosirea acestor strategii vă va permite să aprofundați relațiile existente în timp ce întâlniți noi conexiuni. Implementarea oricăruia dintre ele sau a tuturor va fi semnificativ mai productivă – și mai distractivă – decât să te supui unui alt eveniment de rețea ineficient și ineficient.

Distribuie:

Articole similare